5 posturi de yoga pe care să le faci în fiecare dimineață

Știm cu toții cât de importantă este rutina de dimineață. Felul în care ne începem ziua ne va influența energia și modul în care gestionăm toată lista “lucrurilor pe care trebuie să le facem azi”.
Așa că, de ce să nu facem puțină yoga?! Pe lângă faptul că ne ajută să ne mărim flexibilitatea, ne va oferi, de asemenea, și calmul de care cu toții avem nevoie, scăzând nivelul stresului și al anxietății.
Nu ai nevoie decât de 10 minute din timpul tău ca să faci aceste 5 posturi simple, și să îți echilibrezi nivelul energiei pe întreaga zi.

1. Child’s Pose

Postura perfecta cu care să îți începi practica, Child Pose te reconectează cu respirația ta, eliberând tensiunea din zona lombară și de la nivelul bazinului.
• Așează-te pe saltea în palme și genunchi
• Lipește-ți degetele mari de la picioare și depărtează mult genunchii spre exteriorul saltelei
• Lasă-ți bazinul spre călcâie, pieptul și fruntea spre saltea, în timp ce brațele se extind spre înainte
• Stai 5 respirații aici și conectează-te cu propria persoană

2. Cat & Cow

Începe să îți încălzești corpul pentru activitățile din întreaga zi cu Cat & Cow. Această mișcare îți va activa zona “core” a corpului, alungește coloana și, de asemenea, îți va deschide pieptul.
• Așează-te pe saltea în palme și genunchi
• Asigură-te că degetele de la palmă sunt răsfirate și apasă în saltea, umerii sunt deasupra încheieturilor și genunchii fix sub șolduri
• Pe inspirație ridică bărbia și bazinul spre tavan
• Pe expirație curbează coloana, adu bărbia spre piept și bazinul în jos
• Continuă să faci aceste două mișcări de 10 ori

3. High Plank to Downward Facing Dog

Continuă să te “dezmorțești” cu această combinație de mișcări. Întinde-ți umerii, coloana și picioarele, întărindu-ți în același timp brațele și abdomenul.
• Așează-te pe saltea în palme și genunchi
• Dacă ai umerii pe aceeași linie cu încheieturile, poți ridica genunchii și întinde picioarele ca să ajungi în High Plank( ramâi 3 respirații aici)
• Ridică ușor bazinul spre tavan, împinge pieptul spre picioare, dar menține-ți coloana cât mai dreaptă și mai lungă.
• Trage calcâiele spre saltea cât îți permite corpul și rămâi 3 respirații în Downward Facing Dog
• Fă această tranziție de 6-8 ori

4. Locust Pose

Locust Pose este ideală pentru a reechilibra corpul după somn. Întărește mușchii spatelui, picioarelor, dar deschide și întinde pieptul și abdomenul. Te vei simți mai puternic și mai prezent după doar câteva respirații.
• Așează-te pe burtă pe saltea
• Brațele sunt întinse pe lângă corp, palmele orientate spre podea și picioarele depărtate la nivelul șoldurilor
• Pe inspirație, activează-ți mușchii spatelui, ridică încet pieptul, brațele și picioarele de pe saltea
• Menține 3 respirații și apoi eliberează
• Poți repeta de 5 ori

5. Supine Spinal Twist Pose

Perfectă să îți închei mini-practica de yoga de dimineață, această postură îți detensionează coloana, îi crește mobilitatea și ajută, de asemenea, și la digestie.
• Întinde-te pe spate pe saltea
• Adu genunchiul drept la piept, după care lasă-l să cadă ușor spre stânga
• Menține ambii umeri pe saltea și întoarce-ți privirea spre dreapta
• Stai 5 respirații aici, după care poți reveni la centru și să urmezi din nou pașii pentru piciorul stâng

Dă acestor posturi o șansă în fiecare dimineață și vei simți cum întreaga ta zi va fi mai bună și mai echilibrată. Oferă-ți doar 10 minute pentru mai multă energie și mai puțin stres.

Namaste,
Ana

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Scroll to Top